Disney Returns



Handmålade 2-D Disney är tillbaka! Äntligen, tycker man. Visste att det inte skulle kunna hålla tassarna borta från att försöka återuppliva Disney's gamla golden days. Jag hoppas verkligen att de har kommit på en djävligt bra story under alla dessa år, för det är inte endast det gamla hederliga 2-D som gör att man slår på en Disneyfilm. Det är den ljuva moraaalen. Det där oskyldiga som underhåller barnet inombords. De små vuxenskämten man slängt in för att underhålla föräldrarna (som både passar för barn och vuxna). La musique! Ah... Det är Disney det.

Princess and the Frog heter den nya filmen som kommer ut senare detta år. Den är delvis baseras på den gamla folksagan Grodprinsessan men utspelar sig i jazziga New Orleanes på 1920-talet (50 spänn att de kommer ha ett "STEEELLA!!" skämt någonstans där. Kan redan se föräldrarna skrocka framför mig). Tycker det är intressant att det är inte förrän nu Disney får sin första svarta huvudrollsinnehavare. Lite about time tycker man. Bra timing med Obama kanske?

För manus och regi står radarparet Ron Clements och John Musker som tidigare gjort Aladdin, Mästerdetektiven Basil Mus (Yay!), Skattkammarplaneten, Herkules och Den Lilla Sjöjungfrun. Bådar gott detta... Jag menar, de har ju ändå hållt på med den här filmen i några år nu, och med tanke på hur kräsen publiken är tror jag inte att materialet de har inte är genomtänkt. Man säger för övrigt att man efter denna film vill skapa en Disney-film vart annat år.

Kommentarer
Postat av: C

Påminnelsen om skattkammarplaneten får mig lite halvt exalterad! De va min favorit en gång i tiden. FAN vad jag älskade den filmen asså! Låter intressant med ny disney =)

Postat av: Michael

Wow! Nu blev man riktigt intresserad av disneyfilm igen! :P



Måste se denna. Måste tacka dig Natha som upplyste mig om filmen :D

2009-03-01 @ 23:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback