Chinatown







Då har det gått två dygn här i fuktiga och 40-gradiga Beijing. En update is in order. Av alla nationaliter man sitter bredvid på planet hamnade man förstås med en svensk. En svensk som inte tycktes vilja vara svensk över huvudtaget då han ville undvika så mycket svensk konversation som möjligt. Visst, jag är inte precis heller den som börjar dra ens livshistorier för medpassagerare, men man kan väl i allafall ha hövlighet nog att svara ordentligt när man frågar någon efter penna eller dagstidning. Vill du så gärna blenda in med kineserna kan du väl börja färga håret svart, mr blondie.

Efter en hjärnscanning (Nej, det är ingen svininfluensakoll, de manipulerar alla inkommande turister/kineser och gör dem till kommunistzombies!) och en hel massa kontroller senare träffade jag C och vi hoppade in i en taxi till hennes lägenhet. Jetlaggad och hungrig som man var beställde vi McDonalds via telefon och vipps knappt 10 min senare knackar en delivery boy iförd donken-kläder på dörren och ger matpåsen i hand. Lat? Nej.... smart.

Det tog ett par timmar av njurlidande innan jag vågade gå på toaletten som är ockuperad av kackerlackor. Nu ser jag dem bara som väldigt stora myror. How is that for progress? Än så länge har vi mest shoppat och spelat Ghost Squad i arkadhallar. Har spenderat nästan alla mina pengar på TV-boxar och filmer....Inte särskilt smart då har återstående 11 dagar kvar här Beijing. If I were a rich man, yabbidibbidibbidibbidum..

Något irriterande är det att YouTube och Wordpress är blockerat och inte kan nås när man är så sjukt beroende av dem. Men men! Sånt man får leva med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback