Weekend





Igår hade jag privilegiet att äta traditionell japansk middag hos Martins hostfamilj. Vet inte när jag senast åt så djäkla god mat. Var så mätt att jag nästan trodde att jag aldrig skulle kunna stå igen. Sedan körde vi några rundor av Uno, Texas Hold ´Em och Tecken med de andra "familjemedlemmarna" från USA/Taiwan, Mexico och Schweiz. Spel och jag är no good, är så extremt tävlingsinriktad att det är skrämmande. För jämförelse, se Monica i Vänner.

Idag var det tänkt att bli hemma-plugg dag, men det var så fint väder att jag inte kunde hålla mig, så jag gick på en 3,5 h promenad till Meiji 100% Chocolate Café. En sorts japansk motsvarighet till Chokladfabriken, och har snuskigt god hemgjord glass och choklad. Hela 56 chokladsorter har man att välja på, allt från wasabi, honung och chili till ros, collage och basilika. Se tidigare inlägg för seriösa dregel-bilder. Nu till hieroglyf-studerandet!

Dagens betraktelse:
Tydligen var det jordbävning här, en liten en, men jag sov tyvärr genom allt. Jag som ville känna den jag! Att inte få känna en jordbävning när man är i Tokyo är ungefär som att inte se körsbärsblommorna blomma ut på våren... Dock ska man kanske inte hoppas på en stor en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback