Never-NeverEnding Story


Karate Kid var inte nog. Jupp, nästa film som planeras att få en facelift är 80-tals kultfilmen Den Oändliga Historien. Barnet inom mig är sur. Den skriker i och med att minnet av dåligt gjorda men charmiga Falkor friteras i Hollywoods flottyrbalja. Okej, det var lite hårt. Visst, om man tittar på filmen idag utifrån ett vuxet "filmanalytiskt perspektiv" är den inte särskilt bra. Även för mig kan den bli djäkligt seg stundvis, så på ett sätt är jag för remaken och tycker att det ska bli intressant att se den nya versionen för att kanske få uppleva nya delar av boken som kanske inte var möjligt att göra på 80-talet.

Om man måste göra en remake på Den Oändliga Historien, kan man då inte vänta lite, skapa den med omsorg (Mer åt LOTR hållet än Stardust/Narnia) och sedan släppa ut den när det inte går fem andra fantasyinspirerade filmer på bio. Hoppas dock att de inte glömmer att få med den där charmen som finns i orginalet. Känns som om många överser innehållet och stämningen för att göra en visuellt "snygg" film nu för tiden...

Atreyu och Bastian är för mig dock aldrig utbytbara. :-)

Kommentarer
Postat av: denise

åh, jag älskade den filmen när jag var liten! hade ingen aning om att de ska göra en remake, fast det kommer väl inte som en chock iofs.



såg tvåan för flera år sen och skulle kolla upp han som spelar bastian på imdb och såg att han begått självmord bara en vecka tidigare. läskigt!

det visste nog inte kanal 5, eller vilken kanal det nu var som visade den, om.

2009-02-27 @ 12:13:35
Postat av: N

Ja usch jag vet! vart så chockad när han tog självmord.. h

2009-02-28 @ 05:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback