Blank

Jag har aldrig varit en sådan person som pratar om "känslor". Gråter gör jag nästan aldrig framför människor heller. Jag är väl en sån där typ som trycker in allt, ler, försöker fixa allting själv och sedan exploderar en dag när mellanstadiebarnen kommer och försöker sälja majblommor. Anledningen till att jag sitter och skriver detta nu är att jag tror att jag kommer bli galen om jag inte får det ur systemet på något sätt... Om jag tar bort detta senare vet jag inte.

Döden är underlig. Den är plötslig...Overklig. Man vet inte hur man ska reagera. Man känner sig ond och inhuman som inte reagerar som man kanske borde göra. Kanske är det så att vissa bearbetar processen snabbare än andra. De där 5 stadierna folk går igenom vid chockbesked kanske har olika bäst-före datum... Jag avundas nästan de som kan speeda igenom stadierna på en gång. De som ligger bunkrade hemma och gråter dygnet runt. Vad innebär det? Att de har accepterat situationen? Min uppväxt har varit långt ifrån average svenn-familjelivet som många av mina vänner har. Visst, alla familjer har sina svarta hemligheter, ingen är perfekt. Men så länge de är tillsammans och försöker deala med problemen spelar det ingen roll. Jag tror inte det finns många som har behövt börja ta hand om sig själv och gå till skolan själva f.r.o.m 6-års. 

Just nu vet jag inte riktigt hur jag ska reagera. Det läskiga är att man sitter och tänker på hur man borde reagera. Som om det finns en viss manual man borde agera efter för att verka normal. Nästan som om man vill visa världen: Jag är inte en sociopat, jag lovar. Så länge jag jobbar och håller mig själv sysselsatt, tänker jag inte på det. Så fort jag slutar göra det jag gör, återgår man till zombie-mode och Big Fish-minnerna kommer flygande tillbaka. Likaså stenen i magen och smärtan i hjärtat. Det jobbigaste är att meddela alla andra om nyheten. Att säga det med sina egna läppar. Det känns som ett skämt varje gång jag säger det.

Önskar det var ett skämt. Väntar fortfarande på trummorna.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Om det har hänt något så är jag ledsen.



Alla kan inte vara enorma vandrande hjärtan, vissa av oss är som Christina/Dexter.^^'

2009-05-06 @ 22:02:04
Postat av: N

Tack, det värmer. :) Känner mig verkligen som Christina hela vägen ut...

2009-05-06 @ 22:39:31
Postat av: Meng

:(

2009-05-07 @ 01:52:28
Postat av: C

Jag hatar att inte kunna göra nåt, inte kunna säga nåt. Att bara sitta här på andra sidan jorden och oroa mig. Jag vet att jag inte skulle kunna göra mycket på plats heller. Men iaf finnas där. Jag finns här.

Postat av: N

Tack Cicci... kram

2009-05-08 @ 19:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback