Time Warp






Började tänka på tiden igen när jag satt på jobbet igår. Allt var så stilla och tyst så man nästan kan ha trott att tiden helt plötligt stannade och jag inte reagerat förrän flera timmar senare. Jaa... Tiden. Djuuuupt ord. Kom så långt att jag faktiskt Wikipedade det. Där har vi något att läsa! Alla definitionerna av tid beroende på perspektivet och dess mästare... så otroligt fascinerade ämne tycker jag! Finns det en sammanfattande bok om tiden månntro...? Om det finns drar jag kreditkortet genast.

Hur många gånger har man inte suttit och tänkt på Fjärilseffekten. Homer som med hjälp av en toaster reser tillbaka i tiden och trampar på kryp vilket sedan leder till att framtiden förändras och det regnar donuts från himlen. Låt oss säga att man har den toasten i sitt ägo (eller haver TARDIS av någon anledning), hur fasiken kan man veta hur framtiden kommer att påverkas om jag dödar en humla. Går det ens att räkna ut? Om det gör det, vad är det som styr detta, någon av de 12 dimensionerna? Eller är det ens rimligt...? Många scifi-serier och alla nördarna som följer med säger ju att "även den minsta varelsen" betyder för att framtiden ska fungera rätt. Hmm... en bra replik, inget tvivel, men det håller väl knappast. Om jag åker tillbaka i tiden och dödar en humla kommer knappast amerikas president plötsligt vara vit istället för svart. Det vill säga om inte den här humlan hade riktigt kraftfulla vänner...

Var så rastlös att jag ritade den här fina klockan på armen. Är den inte fiiiin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback