Starbucking







Sitter på Starbucks med en sockersöt green tea latte och betraktar alla kineser runt omkring... Killen i kassan: "You want your latte ice or cold?"

Imorgon flyttar jag och C till ett hotell i Beijings mitt och vinkar tårfyllt adjö till de små kackerlacksliven som ligger och gömmer i väggarna i lägenheten. Jag vill inte ens veta hur mycket pengar jag har kvar när jag kommer hem till Sverige. Lär inte vara 4-siffrigt längre... Kan inte studera.nu säga om jag har kommit in på SU eller inte, så man kan börja söka heltidsjobb. Hatar att inte veta. London/Somerset/Liverpool och Irland-resan i aug/september lockar...! :) Vill börja planera nu...

Fick reda för några dagar sedan att jag kommer få chansen att göra provet till japanska ambassadens stipendium. Lyckan spred sig som svininfluensan i kroppen och jag ville faktiskt plugga inför det precis i det ögonblicket. Enda problemet är mattedelen. Kul att man aldrig ens pluggat sin eller cos på gymnasiet. Hur ska de förvänta sig att man kan sånt om man inte är en naturare? Det står ju inte precis på skolplanen...tja, i Japan kanske. Jaja... det får bli mycket självpluggande på Stadsbiblioteket när jag kommer hem. Har drygt en månad på mig att trycka in alla matematiska formler... Kanske är det tom värt att hyra en Sheldon som sitter och himlar med ögonen åt de lättaste talen man går igenom och kanske lär ut en löjlig mattevisa som det slutar med att man kommer att nynna tyst för sig själv under provet?

Usch, får lite Tokyo-relaps av att vara här...

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vänta, det var väl kulinariskt stipendium?.. behöver man kunna matte för det?? En deciliter, två deciliter.. ingen algebra precis! O_O'' Orättvist!



Hatar också att inte kunna planera någonting, man sitter fast i Limbo. Men ditt KinaLimbo är nog liite mer intressant än SverigeLimbo.^^

2009-07-06 @ 22:53:26
Postat av: N

Jaa jag vet..:/ fattar egentligen heller varför man måste kunna det. Visa att man är en brainy antagligen..

2009-07-07 @ 09:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback