"Me, me, me wantee"



Det är någonting jag riktigt har stört mig på senaste tiden. Eller nej, egentligen inte senaste tiden, utan snarare under flera år men då jag gick längs plattformen i tunnelbanan på vägen hem från jobbet idag slog det mig hur insatta människor är på saker idag - materialistiska saker. Alla dessa modebloggar tex, som förresten ser likadana ut (En väldigt photoshoppad header med bloggerskan som prutar med läpparna eller posar). De får cred och pengar för att skriva om deras hemska rika liv och vilka nya kläder de har på sig idag. Jag har alltid varit lite intresserad av mode själv, men snarare som inspirationskälla. Kläder sägs ju säga något om mig, men det säger inte precis vem jag är. Idag står folk och köar för att få köpa sin kära sprillans nya iPhone för några tusenlappar. När min mamma var liten stod man och köade varje dag bara för att få mat. Visst, vi är i en tid då folk äntligen börjar tänka på miljön (säger man) men konsumerar vi fortfarande inte i till en äcklig överdrift?

Materialistisk lycka har jag aldrig egentligen förstått. Jo vars, jag tycker om min dator, det gör jag, men det är inte precis som om jag brister ihop om den dör.. Tro det eller ej, man kan klara sig utan saker! Det enda som jag riktigt blivit glad av då jag fått julklapp eller födelsedagspresent är saker polare gör själv eller verkligen har klurat över. Något som jag aldrig ens kunde ha tänkt på själv. Då är det en bra tanke, guldvärd. Borde finnas en sorts anti-pryl dag då alla människor bara slutar göra allt det håller på med och bara uppmärksamma sina människor omkring sig. Tänk på det man verkligen behöver, kärlek från vänner och kära runt om, inte en talande Furbee.

Näe, jag kan inte riktigt uttrycka bra idag känner jag. Ungefär så här skall det gå...




Mick Jagger håller med (2.38)... gör du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback