Roald Burton







foto/Tim Walker (Mer bilder finns hos
K)


Älskar Roald Dahl. Älskar Tim Burton. Love the combo :)

Jag får en sån längtan efter att se Burtons version av Carrolls "Alice i Underlandet" som kommer nästa år. Trots att Alice i Underlandet är ett rätt så svårt bok att förvandla till spelfilm kan man förvänta sig att Burtons version åtminstonde kommer bli one-of-a-kind. Like it or not.

När var liten älskade jag BBC versionen av Alice i Underlandet som gick på Hallmark (Oh, Hallmark du underbara). Inkluderade bla Whoopi Goldberg, Gene Wilder, Miranda Richardson...och ja juste, Martin Short den litte rackaren!
Goda tider det! Det finns det någoting i mig som gör att jag blir alldeles rastlöst när jag tänker på Alice i Underlandet. Ett hat kan man säga, samtidigt som det finns en viss fascination.

Kommentarer
Postat av: echo

nej va ska burton göra en egen alice i underlandet???? UNDERBART JU:D

2008-11-20 @ 19:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback