Onödiga vardagsbetraktelser...

Onödig

(Bilden: Förmodligen världens mest onödigaste uppfinning?)

Fått jobb på mammas jobb innan jag börjar mitt riktiga sommarjobb som sorterare. Sitter från 8 på morgonen till 16 på eftermiddagen och gör det ständiga: ta kuvert, stoppa tre olika papper i kuvert, slut om, lägg kuvert i hög x 1000 gånger.
Tillslut kommer man in i en system och märker knappt själv vad man gör då armarna hamnat i autopilot.

Det finns många lunchställen att välja mellan här vid St. Eriksplan och Ciao Ciao har blivit ett återkommande ställe. Håller på att prova allting de har på dagens lunch meny. Satt och åt tortelloni i förrgår och bredvid mig satt det en kille som åt pizza. Han hade precis ätit klart och pratade med sin polare mitt emot. Jag tittade inte på dem utan snarare på hans tallrik. Uppäten endast i mitten. Vad är det med folk som lämnar pizzakanter? De är ju den som gör hela pizzan! Det är ungefär som att sitta och äta en jordgubbstårta och ta bort jordgubbarna på toppen. Avskyvärt.

PS: Lägg märke till sarkasmen ;)

Kommentarer
Postat av: E

hahaha, du skulle ha böjt dig fram och frågat om du fick ta kanterna.

ligger ciao ciao vid vanadisplan?

2008-06-28 @ 13:06:05
Postat av: N

Hade varit lite lodisvarning det hah.

Jupp, till vänster om Bellevue :)

Postat av: Nilla

Pizzakanter är Någons gåva till människorna.. den bästa delen..



Kommer ihåg att jag brukade doppa dem i pizzasalladen när jag var liten, ÄCKLIGT.

2008-08-04 @ 11:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback