7. MARS

image44


Genre:
Drama, kärlek, split personality, våld
Avsnitt: 24, om jag inte tar fel. Var ett tag sedan jag såg den.
Var?
Veoh, youtube.

Nu är det dags för första kinesiska/tai serien på listan! Mao vänder sig i graven.
Den här serien (från 2004) är ju försig baserad på en jap. manga, men jag tycker ändå den har fått sitt egna lilla chinese touch.
Vic Zhou och Barbie S som innan spelat tillsammans i den kinesiska kultserien Meteor Garden, blev ihop under den här produktionen och det kan man nästan se lite spår av då deras skådespeleri är så otroligt kraftfullt. Lite överdrivande från time to time, men hey, den är kinesisk/taiwanesisk, och jag är förvånad att de lyckats göra en så provocerande serie om våldtäkt, mentala sjukdomar, och våld i en och samma serie utan att bli helt censurerade.

Serien handlar om kärleken mellan Qi Luo, som är en väldigt reserverad bildelev, och Ling, som är skolans motorcyklande cooling och player. De är helt olika rent ytligt, men så börjar de dras till varandra och försöker komma i underfund med deras "inre demoner".

Känns konstigt att säga något mer, för då skulle jag säga för mycket, men om du vill se en vacker, destruktiv och helt psycho kärlekshistoria så skall du se denna. Bra sätt att plugga kinesiska på också. För att bilda dig en bättre bild om den se denna MV:
Låten är underbar :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback