Scarlet







Sandra och jag i Sundbyberg i jakt på tyger. Allmänt receptjagande på goda saker att göra. En av mina favorit kokböcker är Historiebok för Kakälskare som jag köpte på en rea för några år sedan. Nu beror det kanske på att jag är en historiebuff, men är det inte sååå mycket roligare att veta vart och av vem de första bakelserna faktiskt blev ätna? Me thinks so.

Jag kan se det framför mig. Det är sent medeltid. Snobbarna i stan ringer i ko-klockan och från ingenstans kommer en av hembiträdena springandes. "Ja, frun?" säger hon. "Vi får fint besök av Herr och Fru Sheirer. Spring till bagaren och köp den finaste saffranskakan du kan hitta. Be honom att inte hålla tillbaka på saffranet, vi har råd. Förra gången var den inte ens gul. Seså, raska iväg nu!"...(Ingen influens av Flickan med Pärlörhänget)

Har jag bloggtorka? Svar: Ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback