Grå bomull




Älskar regn. Älskar lukten, ljudet, känslan i luften... Kanske är det Vlad Tsepes-generna som spökar men är inte ett så stort fan av solen. Har inget problem med värme över huvudtaget, det kan vara 35 grader for all I care, men då sitter jag gärna i skuggan och läser en god bok samtidigt som jag sätter i mig en liter jordgubbar.

 Ibland känns regnet som en sorts syndabock för alla saker man egentligen vill göra men inte kan göra pga det fina vädret. När det är sol måste man vara ute. Det är som en oskriven regel som står den svenska lagen. Om man väljer att sitta inne när det är 27-gradigt väder utanför får man "blickarna". De där genomträngande dömande blickarna som säger att det är onormalt att inte vilja ha genomstekt bacon-färgad hy som alla svenskar åker till Teneriffa och Thailand för att inskaffa.

Nu är det dags att stilla min värkade mage med mörk choklad och blåbärsmoothies och kanske slå på lite Seinfeld. :-)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Regn rules!!^^ Men sånt får man inte säga, nej, i Sverige där man har 3 soldagar om året. Varför får man inte uppskatta med som sverige har så mkt av?



=DD

2009-06-02 @ 21:17:54
Postat av: C

Haha... här, sitter jag gärna utomhus. Men 43 grader och knappt sol (som e kravet för att man ska bli baconbrun) så hittar jag inte riktigt anledning att vara utomhus =) Självmord då förstås

Postat av: N

@Nilla

Ja exakt! Det är som om det vore tabu...förlåt om man ser glaset som halvfullt. :p



@C

Vill träffa diiiig nuu....

2009-06-04 @ 13:40:41
URL: http://thornbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback