Pacino blir Dalí

Pacino blir Dalí
Är det bara jag, eller drunknar Hollywood i biografi-filmer? Den här gången ska maffiasnubben Al Pacino spela den kända spanska konstnären Salvador Dalí. De senaste två åren har varit mer än händelserik när det gäller biografi-filmer, eller ja biopics. Först gjorde stora filmer som Ray (2004), Walk the Line (2005), Finding Neverland (2004) och Marie-Antoinette (2006) entré, och nu planeras det även att göra filmer utav Jeff Buckleys tragiskt korta liv, om Freddie Mercurys minst sagt intressanta resa, och dessutom ska Nicolas Cage spela showmannen Liberace.

Kommentarer
Postat av: De Hed

Hans liv var väl inte tragiskt? Det var väl bara hans död som var tragisk? Eller, rätta mig om jag har fel.
Men jag vill att James Franco ska spela Jeff! Det skulle vara något....

Postat av: Anonym

hah, joo....kanske lite felformulerat ;)

2007-01-22 @ 18:45:56
Postat av: De Hed

Den måste man i alla fall se!! :D
Jeff Buckley filmen alltså

2007-01-22 @ 21:49:40
Postat av: isabel

Och Edith Piaff .. la vie en rose ..

2007-06-13 @ 11:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback