Har Hollywood fått idétorka?

Har Hollywood fått idétorka?

År 2007, och 2008 kommer det göras amerikanska remakes av kända asiatiska filmer som Battle Royale, My Sassy Girl och NANA. Själv förstår jag inte varför det behövs. Filmerna är underbara som det är. Har amerikanerna verkligen inga sunda idéer kvar i huvudet, så det måste ta kända filmer utomlands och "amerikanisera" dem och överta plotidéerna. På något sätt liknar USA Ryssland när det gäller  film och musik. Man nämner gärna inte vem som gjorde filmen/låten först, utan tar äran utan att förklara.. ;) Nåja, nu ska jag inte ta och gå på amerikanerna.. de har redan tillräckligt med folk som gör det.

Battle Royale - Tror det flesta har sett den här filmen. Brukar vara den första japanska filmen folk ser, och det är inte svårt att förstå varför. Kommer ihåg första gången jag såg den. Först tyckte jag den var helt sjuk, och jag kände hur ett propp gick i hjärnan. Andra gången tyckte jag att jag var sjuk som skrattade åt vissa blodigt komiska scener.
My Sassy Girl - Romantiska komedier brukar vara någonting man hyr när man inte orkar bry sig, och man känner att hjärnan inte behöver vara riktigt aktiv under tittandet. Den här filmen bröt alla mina rom/kom gränser! Jag har aldrig skrattat så mkt i mitt liv till en romantisk komedi som den här. När jag hörde att de skulle göra en remake av den här, smärtade det mig mycket att det finns en massa idioter där ute som kommer se den amerikanska versionen innan och inte hinna uppskatta orginalet innan. Så gå och se den! Om du ser mig i skolan, så haffa tag i mig så får du gärna låna DVD:n.
NANA - Om du har någon sorts allmänbildning borde du vid det här laget åtminstonde ha hört talas om NANA. NANA-fenomet har tagit världen med storm, och inspirerat musiker och dessutom människor för den delen att sikta högre. NANA var från början en manga som senare blev en anime (pågående), och den första filmen finns redan på DVD. Nu görs NANA 2, och Hollywood är dessutom väldigt intresserade av att göra deras version av NANA. Kort plot: Komatsu Nana sitter brevid Oosaki Nana (Ja, det har samma namn), sångare i ett rockband, på tåget till Tokyo. Senare möts de igen då båda vill ha samma bostad och beslutar sig för att dela lägenhet, trots olikheterna.

Gå och se dem!

Kommentarer
Postat av: braz

Natta.. jag vill see..! Tryck in filmen under armen på mig nästa gång du ser mig!

Postat av: Ada i 'Åter till Cold Mountain'

Luella! tack för idag=) kanske inte är meningen att man ska skriva det här men it's ok, cause i like it anyway!

2007-01-23 @ 17:38:27
Postat av: natta

braz: I sure will... when you least expect it...
ada: jodå, skriv här ^^ då ser jag det..! tack själv!

2007-01-23 @ 21:01:26
URL: http://thornbird.blogg.se
Postat av: Anonym

sounds goood!

2007-01-24 @ 15:43:38
URL: http://themanwiththebox.blogg.se
Postat av: Anna

Jag minns My sassy girl som plågsamt dålig de första 90 minuterna, innan den hämtade sig något. Var nära att ge upp den men orkade se klart mot all förmodan. Battle Royale tyckte jag inte var mycket att hänga i granen.

2007-02-03 @ 19:18:54
Postat av: natta

My Sassy Girl är en film som bör ses om igen.. första gången jag den vart det skratt här och där.. men man förstår inte riktigt på den om man inte tittar om den.
Det är ju mkt av ansiktsuttrycken som är humorn, som är ganska typiskt med asiatisk humor. :)
Men det är klart, vissa uppskattar inte den sorts humorn, och då lär inte My Sassy Girl vara ett bra alternativ...

2007-02-03 @ 22:36:09
URL: http://thornbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback