Outside the Box


/bild Erik Carter


Arbetslös, sjuk och Tokyo-hemsaknad...

Har spenderat största delen av helgen i sängen, hostat upp jag-vet-inte-vad, haft Grey's marathon (Don't die Izzy!) och skrivit ihop ett snitsigt CV som jag ska ge till ett antal butiker nästa vecka. Trevligt att komma hem till Sverige under låg konjunkturen.... Jag är glad så länge jag slipper jobba på Mcdonalds eller något annat tortyr till arbetsplats. Hatar att skriva personliga brev. Känner mig falsk och bubblig. Vad hände med att bara skicka in CV till människor? Om man inte skulle vara intresserad av arbetet skulle man ju inte lämna sitt CV hos dem över huvudtaget. Att få ett grepp om en människa är ju vad intervjun är till för... right?

Well well... Dags att slå på lite Hell's Kitchen och njuta av good old-fashioned chef-backstabbing. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback