Koshonin (Första "starka" jap. kvinnan?)

image39

Hah, jag antar att det märks rätt så tydligt hur trött jag är på skolan just nu så mycket som jag börjat uppdatera bloggen, och sedan att alla inlägg handlar om ny TV serie eller film är inte heller någon slump.
Den här gången har jag kollat in en japansk detektivserie som heter Koshonin. Det är nog första gången någonsin jag sett en seriös jap. detektivserie faktiskt, då genren inte är så vanlig i asiatiskt TV i överhuvudtaget.

Handlar om en kvinna som går med i Japans FBI och ingår i negotiation-truppen som skall övertala kidnappare och mördare att kapitulera. Hon måste nog vara den första kvinnan i japanska tv-serie som är hardcore faktiskt. Det är inte som om hon är manlig, eller väldigt feminin för den delen, utan hon har lite unisex över sig. Sett 3 avsnitt, och även om musiken är ruskigt dåligt (Tänk dig spionmusik från 70-talet) så har den sin charm. Något som håller den intressant är en Hannibal-liknande psykopat som hon hälsar på minst en gång/avsnitt och har något konstig relation till. Just nu vet man inte så mycket om vad som hänt innan, men det känns som om allt som händer nu kommer komma tillbaka.

"Humpty Dumpty.... Humpty Dumpty...
What does Humpty mean? What does Dumpty mean?"

- Psykopaten som refererar till Mother Goose (Bilden ovan, spelas av spansk-japanske Shirota Yuu)

Kommentarer
Postat av: Denne

hett, spansk-japan!

2008-04-22 @ 17:17:43
Postat av: N

Hehe, jo han har lite speciellt utseende han. Man ser att han är japan, samtidigt som man ser de spanska generna.
http://blog.watanabepro.co.jp/shirotayu/archives/DVC00309.JPG


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback