Black Books - No Wigwams!

image24
Black Books.
Finns det något bättre som klingar på tungan eller? Jo, förmodligen, men du kommer inte hitta en bättre komediserie från 2000-talet än den här, det lovar jag dig.

Black Books är en brittisk komediserie från 2001 och handlar om Bernard Black, en irländsk bokhandelsägare vars smaklökar försvunnit helt då han 20 timmar om dygnet dricker eller har en cigarett i munnen. Resten av tiden skäller han på sin assistent Manny som är den mera feminina parten.
Dylan Moran som spelar Bernard gör ett av de bästa komiska framträdanden jag sett på länge, och kan även ses i zombiekomedin "Shaun of the Dead" eller passande nog som en boktjuv i "Notting Hill". Även Tamsin Greig, som spelar Fran i serien, kan också ses i Green Wing som just nu går på Kanal 5.

Jag kommer ihåg hur mycket Felicia (alltid först när det gäller det mesta) tjatade på mig att jag skulle se den; jag mumlade fram ett "ja" medan jag höll på med något helt annat, och drog så mycket ut på tiden som det bara gick. Men, Felicia visade ett klipp (nedan) när Bernard gör allt för att slippa deklarera och jag föll pladask. Om du gillar Monty Python, Blackadder eller The Office kommer du älska Black Books.


Kommentarer
Postat av: Johan N.

Black Books är så jävla bra att om missionerandet nånsin skulle komma tillbaka på bred front får de fan lov att byta ut biblarna mot DVD-boxar. The Gospels according to BernARD.

Postat av: Natta

Haha, verkligen. Infödingarnas första engelska ord blir: "It's like looking into the eyes...of a duck".

2007-06-22 @ 02:55:20
URL: http://thornbird.blogg.se
Postat av: E

åh den serien är ju jätterolig, jag måste komma hem till dig o titta snart :D

2007-08-17 @ 16:19:54
URL: http://gitarrhoran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback