Luv>Hat


/ foto  "Hus i närheten av guesthouset"

Relationen jag har till Tokyo just nu kan ungefär likna en hormonell tonårings humörsvängningar. Ena stunden är jag glad och nyfiken och tycker Tokyo är det bästa sedan skivat bröd. Sedan finns det stunder man helt plötsligt gör en 180-gradare och börjar störa sig på allt som rör sig. Man stör sig på japanerna som tittar på en som om man var en utomjording. Man stör sig på dem som inte vågar titta på en för att man är en utomjording. Man stör helt enkelt på att japanerna är för stereotypiskt japanska ibland...

Relationen jag har till Stockholm är ungefär som att se Kalle Anka på julafton. Man vet exakt vad som kommer varje år och man känner att allt är tryggt och familjärt. Det är svårt att hata Stockholm egentligen, för vad har den gjort dig? Ingenting. Den kommer aldrig att göra det heller.  I Tokyo vet man aldrig vad som kommer hända. En promenad på stan kan verkligen förändra ditt liv, seriöst. Du vet aldrig vad eller vem du kan stöta på.

Läste många Tokyo-bloggar innan jag åkte hit för att få en liten inblick i vad jag gav mig in i. Många uttryckte hur mycket de passionerat älskade Tokyo, samtidigt som de ibland kunde störa sig så mycket på det. Det är inte förrän nu jag fattar vad de menade... Skulle verkligen kunna tänka mig komma tillbaka hit sen och åtminstone bo ett år här! Ska nog vänta tills yenen gått ner lite grann, sen då djävlar. För övrigt är Korea-resan bokad och klar (Man får inte vistas i Japan i mer än 90 dagar i rad).

Kommentarer
Postat av: denise

äsch, du har väl en liten svacka bara, helt normalt tror jag. det blir nog så när man varit borta från sitt hemland längre en man varit förut.

jag kan hata stockholm men när jag varit utomlands i två veckor börjar jag sakna allt vad stockholm innebär.



förresten, benämns inte stockholm som "hon"? :o

2009-03-03 @ 12:00:57
Postat av: N

Hah lät kanske negativ men det var verkligen inte meningen... svacka är det inte, så är det ständigt. Man balanserar mellan att aldrig vilja flytta härifrån till att åka hem, men slutar alltid på det första... ;)



Hmm kanske.. jag tänkte mer Stockholm som "staden"...

2009-03-03 @ 13:47:19
Postat av: Nilla

Precis! Exakt! ... so true.

Ena stunden tänker man "Det är SÅ levande, som att allt i hela världen finns här.. gaah!" Sen blir det "Om den där asiaten så mkt som nuddar mig med sin axel igen så möööördar jag allihop!"

Koreeeea!^^ Du måste åka till COEX! Billig shopping! OCH du måste pröva gatumaten, shit, maten i Korea förlåter nästan allt det andra! (Ja, du kommer vilja mörda halmonierna; de gamla permanentade gummorna med blomsterpolyestertröjor.^^^Det är fullt normalt)

2009-03-06 @ 11:23:32
Postat av: N

COEX? Okej, i will ^^ Min kompis frågade sin koreanska kompis vad man skulle göra och se i seoul när man var där, tips och så. Han svarade med ett ord. "Shopping." ;)

Hahah, låter som något att se fram emot..

Postat av: Anonym

Så sant, modet är bättre i japan men i korea kan du handla billigare. Iaf märkessaker som Adidasskor.^^'



COEX är ett mall lite utanför stan, men de har en biograf, en Cold Stone (OMG! Godare glass får man leta efter, de har det i Japan också, har du varit?^^) och lite annat.

2009-03-10 @ 22:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback