Gig







Igår kväll var jag på mitt första japanska live-gig någonsin. Med hjälp av Kyouhei som Martin och jag träffade på Cafe Pause för inte så länge sen så lyckades vi komma in gratis och se CBMD (Come Back My Daughters) på Shibuya AX. Japanska liveframträdanden känns så annorlunda från alla jag har sett i Stockholm. Här känns det nästan mer viktigt att vara en bra "entertainer", att ha bra kontakt med publiken över att spela oklanderlig musik. Man såg verkligen hur roligt bandmedlemmarna hade själva, och de hade en sån djäkla energi så man blev bara glad av att se dem!

Efter uppträdandet, som by the way var nästan 2 timmar (aj, säger axlarna) stack vi vidare till Shimokitazawa där några av Kyouheis vänner skulle ha ett gig. Föreställ dig världens minsta lilla trappa ner i ingenstans (Det är lite som med puben i Harry Potter, om man skulle gått förbi skulle man inte ha upptäckt den), fylld av rök och glada människor. Där har man Shelter. Återigen fick vi gratis inträde (Ack, dessa givmilda japaner), och hela kvällen var det livemusik. Allt från electronica till hip hop/estrad-liknande framträdanden,.. Också här snackar alla artisterna med publiken och publiken skriker tillbaka. Fint fint. Now if you excuse me, måste jag vädra mina äckliga rökluktande kläder... eugh.

Kommentarer
Postat av: C

Haha.. welcome to china.. Efter VARJE utekväll drar man med sig ett rökmoln med sig hem. Nice nice. NOT! Jag undrar om mina kläder kommer vara grå när ja väl kommer tillbaka hem till Svealand.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback