Boringu



/Snodde bilden från Ryo. Min kamera dog på batterier rätt så tidigt den.

Jag vet inte riktigt om det är att man är i ett annat land, i ett relativt säkert land som gör att man vågar göra så mycket mer saker än vad kanske skulle göra hemma. För några dagar sedan bestämde jag för att ta en fika med en japan som jag snackat med tidigare på msn kanske 2-3 gånger. Vi gick och fikade vid Shibuya och fastnade där i 4 timmar, helt sjukt länge. Det var lite awkward stundvis, men det var läskigt hur lika vi var som personer. Kanske lite för lika kan man kanske tycka. Han åker till USA nu nästa vecka i för att studera skådespeleri och regi vilket är hans största "dröm". Hans inställning var nästan lite naivt på ett sätt. Jag känner mig som den där otrevliga och realistiska snubben i serietidningarna som skrockar högt och säger att huvudhjälten aldrig kommer att bli något och man vet att det är han kommer att skratta sist. Samtidigt kan jag inte låta bli att beundra sådana människor som bara kan slänga sig ut för stupet, ta extrema risker och se vad händer i slutändan. なりたい!

Följde med till Asakusa två dagar senare (igår) och utmanade honom på bowling (som jag tyvärr losade på) och mötte sedan en kompis till honom och kompisens flickvän. Hade överraskande trevligt faktiskt! Hade förväntat mig en ganska så tråkig seriös kompis av någon anledning men fick en streetig ikebukuro-talande f.d komiker (Påminde mig om Nagase Tomoya i IWGP). Inte ett ord engelska kunde de, men det funkade på något sätt ändå. Trots det faktum att jag stundvis kände mig som ett fån som bara flinade och inte kunde hålla en riktig konversation på japanska. Får mig att vilja plugga hårdare så man kan snacka fortare...:-)

Dagens observation: 99 % av alla kvinnor man ser på stan har högklackat. Det är få som faktiskt vet hur man går i dem.

Kommentarer
Postat av: echo

åh nagase<3

Postat av: C

Asså... ja e inte avundjuk längre!

Jag börjar få lite halvt panik!

BLÄÄÄ!! Haha.. okej vill åka

2009-01-26 @ 12:06:06
URL: http://haidianchic.blogg.se/
Postat av: Nilla

Bowling i Asakusa!^^ Låter kul =P



Ah, har de högklackat till ALLT där också?^^* Typ mjukisbyxor.. och högklackat! Baggy jeans...och högklackat! ? =D

2009-01-27 @ 12:56:41
Postat av: N

@nilla

Jaa typ.. :p Tror inte man anses vara en kvinna om man inte har högklackat.. hah.

2009-01-28 @ 14:33:28
URL: http://thornbird.blogg.se/
Postat av: Johanna i Japan

"99 % av alla kvinnor man ser på stan har högklackat. Det är få som faktiskt vet hur man går i dem"



Haha ååååh det är så sant! Så jävla kul sagt!! Så gött med lite sunda betraktelser i den här bisarra världen!



Kommer definitivt att kika in för fler (^^)

2009-02-07 @ 13:18:56
URL: http://johannaigen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback