東京ドーム で。。。






I förrgår gick Maria, Anna, Martin och jag en tur till Tokyo Dome City. Det var egentligen meningen att i skulle ta och se svettiga sumobrottare i action nära Akiba men vädret var inte det bästa så ingen orkade gå hela vägen dit. Istället gick vi in i Tokyo Domes varuhus och kollade in konstiga och sockersöta affärer i alla former. Marie Antionette actionfigure, gröna avokado Pringles och Absolut Airguitar Anthems var bara några intressanta fynd vi gjorde. Ibland kan det verkligen kännas som om man befinner sig i New York (även om jag aldrig varit där), med tanke på hur mycket onödiga prylar man snavar på. 

Efter att ha rannsakat varuhuset ville vi slå oss ned på ett café och ta en fika vilket vi gjorde på det Mumin-inspirerade caféet Moomin. Här kan du tom få en jättemumin att sitta till bords med dig! Billigt var det däremot inte, och jag misstänker att deras brist på toaletter gör så att stället klassas som fancy. Kul att vara på en gång kanske, men inget man återkommer till precis. Nästa gång blir det Baskin Robbins istället!


Kommentarer
Postat av: denise

hey natta, du skulle komma tillbaka till sverige efter tre månader väl? hur länge stannar du här då och hur länge stannar du när åker tillbaka?

lite nyfiken, jag vill också våga flytta utomlands snart.



coola bilder, jag har en bild från manchester som ser precis ut som den fjärde bilden, rätt vinkel och allt bara de spaceade byggnaderna som ser annorlunda ut.

2009-01-21 @ 14:48:09
Postat av: N

Tja det är planen det... kommer nog inte ha pengar kvar att stanna kvar även om jag skulle vilja heh. Börjar jobba igen på samma jobb när jag kommer tillbaka och sen får jag se om jag kanske åker tillbaka eller åker någon annanstans.. lite för tidigt för att bestämma något sånt just nu.. =) äh det är bara att åka, oroa sig om saker kommer sen!



oh, nice!

Postat av: denne

okay dokay, får du nåt sorts studiebidrag då?

2009-01-21 @ 18:28:58
Postat av: N

Yup, har dock inte fått det än.. men ska få nu i veckan..

2009-01-23 @ 07:55:10
Postat av: Nilla

moomin! hade de fortfarande kvar det där golden compassmuseumet?? va synd att det regnade, but den där Thunder Dolphin eller nåt måste ni pröva!^^' den är jättekul och så får man se utsikten uppifrån!



Fina bilder! =)

2009-01-23 @ 10:28:02
Postat av: echo

wow!:D

2009-01-23 @ 13:03:55
URL: http://scapegrace.blogg.se/
Postat av: N

@Nilla

Jo jag tror minsann jag såg ett affisch på björnen från golden compass precis där så antagligen ja. Thunder Dolphin? Är det bergodalbanan? ^^

2009-01-23 @ 17:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback