Ch-Ch-Changes




Idag var jag och checkade in ett nytt guesthouse jag var intresserad av,
Shimura 3 chome. Egentligen är mitt guesthouse just nu rätt så nice, om det inte skulle vara för att alla är stela droider eller skrikiga amerikaner och det svarta hålet till kök. Älskar området och människorna! Det är så livfullt och mysigt! Kommer sakna det rejält, trots att jag bara varit här i en vecka... Träffade på en kvinna igår då jag frågade efter vägen till ett supermarket. Hon kunde ingen engelska, så vi försökte snacka med varandra på japanska och hon var så underbart rar att man nästan blir misstänksam. Mamma-höns-feeling i överflöd. Hon gav mig en liten pärlring som låg och skräpade i hennes väska, pappersnäsdukar och hennes visitkort om jag skulle behöva hjälp med någonting någon dag. Gulligare människor får man seriöst leta efter.

Det negativa med det nya guesthouset är att det ganska så långt bort från alla "hotspots" såsom Shibuya eller Shinjuku (35-40 min) men nära till min skola. On the bright side, området är jättemysigt, även om det är snudden till förort, har den många parker, idrottsplaner och stor supermarket man kan njuta av. Guesthouset i sig självt var väldigt nice. Många asiater, vilket kanske är bra för japanskan också. Har dock endast en dag att bestämma mig om jag ska ta det eller ej. 10 000 yen dyrare än mitt nuvarande boende.... Ah, dilemmat!

Stannade en stund i Shibuya och köpte mig själv en creampuff, något jag har gått och dreglat efter ända sedan jag såg Zettai Kareshi. Vet inte riktigt vad det heter på svenska, men en creampuff är iaf en sorts croissant-liknande liten bulle med kräm-fyllning. Ofta vanilj eller något liknande. Jag tog jordgubbsfyllning - med äkta jordgubbsbitar! (Japanerna älskar sina ichigos) I brist på adjektiv: I died and went to bakery-heaven... :-) Ibland undrar jag egentligen hur alla kan vara så pinnsmala när de finns bagerier och crépestånd i varje gathörn. 

Kommentarer
Postat av: Mörkö

CREAM PUFFS! ._.

Jag har också dreglat efter dem sen det dramat xD dreglar än.

Nu dreglar jag ännu mer.

Postat av: Nilla

Den.. ser.. för..yummig ut! O_O' Delicious! =P



Oftast kan man bara söka på den serie man vill se, sen lägga till streaming eller nåt sånt. Men mytheater.org eller tvokay.com brukar funka.^^

2009-01-18 @ 15:09:52
Postat av: Meng

En sjuk grej: efter att ha läst detta inlägg drömde jag om de där creampuffs inatt, fast det var typ ketchup och sallad i och var typ som en puffig macka.

2009-01-20 @ 10:55:54
Postat av: N

Hahah, låter mer som en smörgås du.. ;)

2009-01-21 @ 14:09:00
URL: http://thornbird.blogg.se/
Postat av: Michael

Haha! Du verkar verkligen ha det härligt i öst. Det finns få så gulliga gummor kan jag säga efter din beskrivning. Okej. Löjligt japanskt med servetterna (vad jag har förstått), men annars så verkade hon rent allmänt vansinnigt trevlig.



En sån där person som säkert skulle varit lika trevlig vart hon än hade fötts... :P

2009-01-24 @ 03:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback