Be a fruit!


Jag brukar aldrig ha nyårslöften, men om jag skulle haft det skulle det vara detta: Prova något nytt varje dag, även om det kanske är äckligt. Just nu syftar jag på den helt fabulösa Tokyu Store som ligger 1 minut ifrån min bostad. Fräscha frukter, och grönsaker, I can't believe it's not restaurant!-bentos, läskande drycker, syndigt snövitt bröd... Mycket finns det att välja på, och idag bestämde jag mig för att köpa lite saker att lägga i kylskåpet mitt. Man får gissa ganska så mycket om man som jag inte kan läsa kanji eller katakana, utan man får hoppas på att det man köper inte innehåller späckarhuggarkött eller något annat trevligt.

Köpte yogurt, frukt, torkade jordgubbar och en citrondryck som sägs kunna öka livsåldern. Det finns godis i samma citronserie, men de måste vara 10 gånger mer koncentrerade än den här drycken. Jag kommer ihåg när Sun Ai hade dem för 1 kr styck i Stockholm. Trodde mina kinder skulle torka ihop av surhet. Bildbevis. Man ville spotta ut den samtidigt som den var för beroendeframkallande för att ens kunna spotta ut.

Kommentarer
Postat av: Meng

mmmmm surt... jag är så sugen på surt just nu.

I knoow det finns så mycket spännande och gott i asien! I så söta förpackningar också... :))

Förresten är det verkligen JORDGUBBAR?? ser minst sagt mysko/spännande/gott ut.

2009-01-12 @ 22:31:59
Postat av: Meng

Ååh jag vill ha... det finns så många spännande och goda snacks i asien. De är så fint förpackade också! Är du säker på att det där är jordgubbar?? ser ju minst sagt mysko (men gott) ut.

2009-01-13 @ 10:54:15
Postat av: N

Jo det ser ut som jordgubbar när man äter dem, så jag tror iaf det. Men men kan ha fel. Kan ju inte läsa än.. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback