Don't be corny, be müsli (ha-ha)



Idag hade vi katakana/hiragana prov i skolan. Gick rätt så bra. Dock var läraren trött på allt pratande i klassen så alla fick nya platser och jag parades ihop med schweizaren i klassen. Bara hans närvaro gör så att man börjar tycka seppuku inte låter som en dålig idé. Han tittar ner på alla i klassen, tror han är bäst på japanska, har en kalfläck på huvudet trots han är 22, och avslutar VARENDA mening på japanska med ett långt s-ljud som får mig att rysa och börja räkna till 10 i huvudet. Jag brukar nästan aldrig bli arg. Är riktigt bra på att se saker från olika perspektiv och undviker därför ofta att bli arg för ingenting. Men när jag ser honom sitta och skratta och himla ögonen mot någon som råkar säga fel japanska vill ja bara ställa mig upp och ge honom en riktig örfil. Djäklar vad det skulle kännas skönt! I tell you, en dag när jag råkar vakna på fel sida, och han triggar mitt bubblande mörker inombords, blir det inte vackert.

In other news, på söndag kommer Erika och hälsar på mitt lilla tokyo:anska hem! Saknar min lilla blonda disney/eurovision-nörd! Med sig har hon 3 paket müsli. Jag skulle kunna skriva en uppsats om hur mycket jag värderar en skål med müsli på morgonen. Mmm.... *dregel*... Müsli... Hmm, det finns i alla fall något gott som kommer från Schweiz. Har jag berättat hur extremt god den japanska mjölken är? Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske har de socker i den? Hur som helst, är den riktigt god, till skillnad från den brittiska mjölken... eugh..

Kommentarer
Postat av: Mariia

schweizaren eller araben... hellre sitter jag själv, det säger jag dig!! >_> men tur att vi inte behöver sitta alltid bredvid våra ihopparingar, right? :) verkade iaf så igår :D



och mjölken är ju spyäcklig! grejen är att den är mycket fetare än svensk mjölk, så den smakar i princip grädde :] inte för att jag gillar svensk mjölk heller, men ändå.. :P

Postat av: Michael

Måste bara... haha müsli



Müsli är gott, men inte såå gott ;-P



Bra blogg :)

2009-02-19 @ 01:57:30
Postat av: C

Guy nr 2 was obviously from Schweiz.. om mitt minna säger mig rätt. HAH.. asiat/schweiz KANSKE?

2009-02-19 @ 09:07:55
URL: http://haidianchic.blogg.se/
Postat av: N

@maria

Finns ju olika mjölksorter...den jag smakade gratis i en affär var helt "superb"! Tja om du inte ens tycker om mjölk över huvudtaget blir det nog svårt att tycka om den japanska med.. ;)



@michael

Då har du smakat feeeel musli. :p



@c

Ahh, souka souka.. men det var väl guy nr 1 du gillade?

2009-02-20 @ 09:52:43
URL: http://thornbird.blogg.se/
Postat av: echo

yes sir, jag är the saviour och kommer med müsli till damen! det är ju bara därför jag åker till japan;P om ett dygn, min vän, då sitter yours truly på planet! galet!

2009-02-20 @ 22:30:21
URL: http://scapegrace.blogg.se/
Postat av: echo

yes sir, jag the saviour kommer och levererar müsli till damen! det är ju enda anledningen till att jag kommer till tokyo^^

om ett dygn sitter jag på planet, det kommer bli galet<3

2009-02-20 @ 22:53:44
URL: http://scapegrace.blogg.se/
Postat av: Justine

den här situationen med förlängda -s återkommer ju varje dag. förbannat jävla tröga människor alltså, har precis likadan person i min klass. dock använder han sig inte av -s that often, däremot är han sån spot on översittare (men kan inte uttala gochisoo sama deshita...)

2009-03-04 @ 16:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback