+ - + - +



Det finns vissa saker som jag verkligen stör mig på.

* Folk i tunnelbanan som helt plötsligt får för sig att flytta på sig en vagn bort bara för att jag sätter mig på samma bänkrad. Ja, usch, du får gaijin baciller om du sitter nära mig ja.

* Motsägelsefulla Japan som säger sig vara så ekologiska och miljömedvetna när de har har förpackningar till verkligen allting. Om man tex köper en godispåse har varje godis en liten förpackning för sig själv vilket i slutändan skapar flera högar utav skräp som gör att man måste gå ut med soppåsarna oftare.

*
Att alla är så hövliga och trevliga är verkligen något man uppskattar som utlänning och kommer till Tokyo. Men efter ett tag börjar det kännas så two-faced. Jag vet inte riktigt om det bara är jag kanske, men ibland känns det verkligen som om de som tar ens beställning eller liknande egentligen är riktigt falska och pratar skit om en när de är utom räckhåll.

*
Vissa japaner som himlar med ögonen om man inte förstår vad det säger när de snackar japanska.

* Att "västerländska" saker som tex frukt, bakingredienser och mörkt bröd nästan är lika dyrt som att ta in på hotell.

Kommentarer
Postat av: C

sag inte att du tog den har bilden?

Haha... =)

Postat av: Meng

Absolut inte bara du, finns andra som säger att japaner är falska och inte genuint trevliga. Dock inte alla japaner så klart. Men haka inte upp dig på det, du är ju där för att ha kul :)

2009-02-04 @ 20:48:53
Postat av: N

@c

Haha, joo det gjorde jag. Tydligen inte helt odiskret.



@meng

Näe det är ju jättekul här, älskar det ändå... bara grejjer man kan störa sig på ibland.

2009-02-04 @ 23:20:38
URL: http://thornbird.blogg.se/
Postat av: echo

GAAAAAAAAAAAAAH jag dör lite, nu är det typ två veckor kvar sen r du inte gaijin alone (fast det är du ju inte egentligen nu heller men ändå^^)

NEDRÄKNINGEN HAR SERIÖST BÖRJAT! snart kommer jag<3

2009-02-06 @ 00:37:37
URL: http://scapegrace.blogg.se/
Postat av: C

Du ar galen!

2009-02-07 @ 18:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback