Ett DS senare...











Återigen på japansk jord. Det har bara gått 4 dagar, men jag har verkligen saknat Tokyo under dessa fjuttiga dagar. Korea är så olikt Japan på många sätt, både i ont och gott. Man kan få djäkligt god mat för praktiskt taget ingenting. Jag åt verkligen bara god mat under hela resan, både från gatustånden 4 på natten och i vanliga restauranger. Till skillnad från Japan har de stora portioner av allt, så det är knappast någon risk att man går därifrån fortfarande hungrig. Likså shoppingen. Att shoppa i Seoul är ungefär som att gå in på ett varuhus i Sverige som har allting på 20%-30% rabatt, ibland mer. Det är lätt att hitta fina saker, men jag tror nog ändå att man måste vara där i mer än 4 dagar för att få häng på det mera. Annars blir det lätt att man tar det första bästa bara för att man är stressad.

 Lite downsides med Seoul är att allt är skitigt, folket kan knappt engelska (Däremot kunde många japanska!), och ibland är de lite väl skrikiga och dissiga för mig som är van vid överartiga japaner. Men men, i överlag var det riktigt nice! Fick träffa min Cecily, shit... Har verkligen längtat efter att få dra runt med henne och dra en massa Filip & Fredrik-liknande kommentarer... 3 månader utan att träffas är alldeles för lång tid!

Dagens betraktelse: Om jag så ens hör någon nynna på "
Almost Paradise" från BoF så spyr jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback