What goes around...



Återigen har jag hamnat i en sorts 80-tals loop då jag bara lyssnar på 80-tals musik och tittar på gamla Bratpack-filmer. Den här gången grävde jag upp musik till ett gammalt barnprogram som jag och min storasyrra knarkat under uppväxten, nämligen, Jem and the Holograms. Folk i min ålder brukar inte ha sett Jem and the Holograms (Kanske beror på att de inte har en 80-tals nörd till syrra som influerat en) så om man skulle dra en liknelse mellan JATH och någon annan barnserie skulle man förmodligen Barbie and the Rockers komma närmast  (Aldrig sett själv, men ska tydligen vara liknande typ av serie). Om man vill se hur musiken, snacket och modet hölls på 80-talet är JATH ett riktigt fönster in i en tidsålder.... .

Favvoscen:
Tjej: (Vill komma in i en klubb, står längst fram i kön): "Jag känner The Misfits, släpp in mig."
Vakten: "Tss, jaa visst och jag är Duran Duran."


Theme-song, "Truely Outrageous", svår att inte få på huvudet




Nu återgår jag till mitt Wham:ande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback