I wonder if you know...

... how they live in Tokyo...











Om ungefär 4 månader är det dags att packa väskorna och bege sig till landet där man kan köpa Ps3 på 7-eleven och bli automatiskt inlåst som anställd på en supermarket bara för att man inte tvättat händerna efter toalettbesöket. Landet Japan. Egentligen vet jag inte riktigt vad det är som fascinerar mig just nu och gör så att jag vill åka. Jag är inte lika intresserad av japansk tv eller musik som jag var för bara ett år sedan. Inte heller är jag en otaku vars Mekka ligger i Akihabara. Jag vill bara åka någonstans som inte är Sverige, något som inte heller är Europa. Att försöka överleva själv i en helt annan kultur än min egen. Det vill jag göra. Det kunde lika gärna ha varit Kina eller Sydkorea egentligen, men nu blir det det här. Lite läskigt är det, speciellt eftersom man åker ensam, och många gånger har jag legat i sängen och frågat min hjärna om det kanske vore bättre att inte åka alls och spara pengarna istället. Men nej, nu för fan ska något hända i mitt händelsefattiga liv. Jag är trött på att släpa fötterna  till jobbet varje dag, undrandes om det finns något roligare som händer någon annanstans på jordklotet. Det kommer jag aldrig få veta om jag inte flyttar på fläsket och ta reda på det själv.

Har kollat på lite lägenheter i olika delar av Tokyo:

Nr 1 ska ha det trevligaste grannområdet (Också nära till Tokyo's motsvarighet till Söder här i Stockholm, eller Camden Town i London). Nackdelen? Långt ifrån tunnelbanestationen.

Nr 2 är den billigaste av de tre alternativen. Ligger också längst bort ifrån alla roliga distrikt i centrum (ca 45 min) och även långt bort från tunnelbanestationen.

Nr 3 har definitivt bäst utsikt. Härlig lägenhet, men grannområdet sägs inte vara det bästa. Nära till tunnelbanan. Dyraste av de tre alternativen.

Ah, what to do?

Kommentarer
Postat av: Mörkö

Jag tror det är bra att flytta på fläsket (: Pengar kan man väl alltid tjäna.. kanske.

Jag vill också iväg! NU

Postat av: kattungejäveln

Lägenhet nr 1 röstar jag på

/en ung främmande röst som aldrig rest utanför Europa

2008-09-23 @ 16:47:41
URL: http://kattungejavel.blogg.se/
Postat av: echo

vilken var det som låg i samma område som nino och kames familj bo i? den ska du ju lätt välja! annars så gillar jag ettan mest, sak samma om det är långt till tuben. promenader är underskattade!

2008-09-23 @ 23:01:39
Postat av: N

@kattungejävel

Oh, nice med lite random kommenterar! Jo, lutar nog mot ettan.... får ha det andra två som backups.



@echo

Nino och Kames familj bor i Katsushika området, där lägenhet 2 finns... :)

2008-09-24 @ 10:14:22
URL: http://thornbird.blogg.se/
Postat av: Nilla

ska du plugga eller leva?^^



en kompis bodde mitt i stan, yotsuya sanchome (nära shinjuku) på ett guesthouse med eget rum. Det var helt okej, utsikt över Tokyo Tower..



Annars verkar 2:an ljus och fin! :)

2008-09-24 @ 15:59:22
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: N

Plugga blir det... när man ändå är där i 3 mån så. Tror man blir rastlös om man inte gör nåt, o så kan man träffa lite andra medmänniskor =)

2008-09-24 @ 19:19:08
URL: http://thornbird.blogg.se/
Postat av: Nilla

ah, vilken skola??

vad kul du kommer ha det, lovar! om du inte var ett shoppingfreak innan så.. haha ;)

2008-09-30 @ 05:19:16
URL: http://eternalia.wordpress.com
Postat av: E

hur peppad är du på en skala, natasha? ;D

2008-09-30 @ 20:13:33
Postat av: N

@Nilla

Geos Kudan Institute.. hah, låter som ett asylum.

Haha, jo jag har hört det ;)



@E

Riiktigt! Säg till om du vill ha nåt =)

2008-10-01 @ 22:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback