Twin Peaks



Yessss, jag har äntligen brutit mig ur mitt svårimponerande och "den var ok" stadium! Den vi kan tacka är käre 90-tals kultserien Twin Peaks. I åratal har jag sagt till mig själv att kolla in den ända sedan jag matats med Simpsons parodier sen jag började lära mig att gå. Det finns en väldigt smal linje mellan att vara bisarr och bara rent konstig. David Lynch är riktigt duktig på att hålla sig på den bisarra och bra delen av linjen och samtidigt få en att sitta med öppen mun, täcket uppe till öronen, undrandes vad som kommer hända härnäst...

Dansande dvärgar, idiosynkratiska byinvånare, bakåtvänt (och sen framvänt) tal, en extremt hypnotiskt och nästan sektliknande öppningssekvens. Där har vi Twin Peaks i ett nötskal.

Kyle MacLachlans (Sex and the City, Desperate Housewife etc) roll som FBI-agenten Cooper är helt underbart egendomlig. Inte undra på att Lara Flynn Boyle febrilt försöker stöta på honom. He's a looker.

Homer säger det egentligen bäst (Videon ville inte funka här, klicka nedan):

"...And a damn good cherry pie!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback