Ryuusei no Kizuna




Man måste ju fräscha upp den lilla japanskan man har därinne i hjärnan inför resan, och varför då inte göra det hela roligare genom att kolla på något nytt j-drama. Senaste serien jag har kollat in heter Ryuusei no Kizuna, en sorts korsning av
Kurosagi/Catch me if you can med en gnutta komiska inslag. Finns som vanligt att tankas på Veoh.com eller D-addicts.com.

Handlar om tre syskon vars föräldrar blev mördade när de var små. Nu när de är gamla nog ska de tillsammans hitta förövraren och mörda honom. För att kunna nå dit svindlar de människor, klär ut sig till hiphopare, försäkringssäljare, animefigurer, ja allting, för att kunna lägga vantarna på lite pengar och information.

Jag har bara sett några avsnitt hittills så kan inte riktigt helbedöma den än, men hittills måste jag säga att den är riktigt underhållande. Humorn är något skruvad stundsvis men på ett bra sätt, och castingen som jag verkligen trodde skulle faila, har överraskat mig. Trevligt att slå på nu när kylan börjar krypa sig närmare...


Kommentarer
Postat av: echo

jag gillar verkligen ryo's karaktär, han är så härligt naiv:D

2008-11-13 @ 01:03:32
Postat av: N

Haha, kan tänka mig att han har det kul. Han spelar ju typ sig själv till en viss del. "Boobs..."

En blandning av denna karaktär och Last Friends och vi har en vinnare.

Postat av: echo

så sant som det var sagt! egentligen så tycker jag nog att ryo spelar sig själv till viss del i alla roller han någonsin axlat. kanske beror det på att han inte riktigt utvecklats till någon slående skådespelare än, eller så handlar det kanske om att han vill på något sätt visa sig själv genom sina roller:) jag gillar det i alla fall^^

2008-11-13 @ 23:59:17
Postat av: N

Joo har jag också tyckt tills jag såg honom i Last Friends.. där ser man ju att han inte ÄR Ryo utan en annan pers... i 1 litre of tears och allt annat han gjort spelar han sig själv. Han har svårt för att spela "vanliga" människor på ett annat sätt än sig själv. Tycker försig han spelar bra när han klär ut sig till olika personer i Ryuusei..

2008-11-14 @ 09:35:36
URL: http://thornbird.blogg.se/
Postat av: Mörkö

haha mycket udda humor. Men jag trodde det skulle vara ett mycket mörkare drama när jag först läste om det. En liten besvikelse men dethär konceptet är ju fruktansvärt trevligt det med.

2008-11-14 @ 13:02:02
URL: http://hiljaisuus.blogg.se/
Postat av: N

Joo det trodde jag med! Trodde jag skulle få se ett emo-drama, men men...

2008-11-14 @ 13:26:34
URL: http://thornbird.blogg.se/
Postat av: Mikki

Jag älskar Japanska serier och få inte nog av dem ! :)

2008-11-19 @ 23:10:13
URL: http://fruitloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback