Irriterande moment



Mycket kan man störa sig på, men ett fenomen som toppar min lista är när man intensivt sitter och tittar på någonting där huvudpersonen helt plötsligt anklagas galen av alla runt omkring (Hallå, Buffy-flashback i tvångströja och män med stora sprutor?) eller där personen i fråga blir anklagad att ha mördat någon när man vet att inte var den personen. Jag kan knappt titta på såna filmer/serier, jag blir så fruktansvärt irriterad*, muttrar för mig själv och sitter och vänder och vrider mig tills jag måste ställa mig upp och sucka lite till. 

Senaste avsnittet av Supernatural jag kollade på var ett sådant. Bröderna blir anklagade av att ha hållit en gäng med människor gisslan och sedan mördat minst 3 människor, vi, tittarna, veeet att det är självfallet en Shapeshifter som är med i spelet. FBI av alla människor borde ju veta att det är något mysko med hela situationen, då de hittar ett lik av en tjej som också lever... doppleganger? Nja, nästan. FBI är ju ändå know-it-alls inom polisyrket, vet allt från A till Ö och lite mer. Var försvann Murder och Scully?

*Samtidigt som jag mitt andra jag självfallet sitter och njuter

Edit: Snabbtänkta Dean.
Viktor: "I shot the sheriff!"
Dean: "But you didn't shoot the deputy"

Kommentarer
Postat av: Nilla

ooh, vilken säsong? haha jo, såna filmer vill man bara spola tills allt uppklaras.. förutom Jagad.



rolig bild^^

2008-11-09 @ 15:17:32
Postat av: N

Det var säsong 2. Hade lite halvt marathon i helgen så nu ligger jag på säsong 3. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback