Tjuvlyssnande

Satt på bussen på väg till Hemmesta häromdagen med en kompis. Det var fullpackat, så vi satte oss längst bak tillsammans med ett gäng tonårskillar. De hade köpt Grand Theft Auto-spel och satt och diskuterade vilket som vad bäst och himlade åt ögonen åt varandra då de hade olika åsikter om det bästa. Snart kom de in på TV-serier, och diskuterade allt från "sugiga" JAG ("'På heder och samvete' hettere på svenska") till andra säsongen av Rome som två nickade intensivt till och kom till slutsatsen att andra säsongen var grymt mycket bättre än första. Sedan kom de avslutligen in på Family Guy, som jag personligen hatar starkt, och jag måste säga att jag var SÅHÄR nära på att delta i diskussionen och lägga till hur totalt rip-off av Simpsons och kiss och bajs-humor Family Guy är, men jag log bara lite och tittade på min kompis som satt på vänster sida och de steg av följande busstation...

Iallafall, deras töntdiskussion gjorde att jag fått lust att se andra säsongen av Rome, vilket jag håller på att ladda ner (hssh) just nu. :) Det är någonting med antika Rom som fängslar mig... kanske är det konsten, människorna eller underhållningen? Jag kan inte sätta ett finger på det.

image46

Kommentarer
Postat av: E

är det så blodigt som bilden får en att tro?

Postat av: N

Hmm... joo den är ganska så våldsam den. Fast det finns ju värre liksom. Om du tyckte Gladiator var för mkt är kanske inte Rome något att se.

2008-05-04 @ 12:23:14
URL: http://thornbird.blogg.se
Postat av: echo

haha dom var så jobbiga! jag måste se klart första säsongen innan jag kan börja på andra, du får dock gärna spoila^^

2008-05-07 @ 13:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback