3. Taiyou no Kisetsu

image48


"Sayonara. That word pierced through my body. And the pain will always remain.
That's why I used more pain to erase the pain."



Listans första och enda Takki-serie (dvs som inkluderar idolen Hideaki Takizawa) - Taiyou no Kisetsu/Season of the Sun.

Handlar om, Tatsuya (Takki), en fattig student som åker till Tokyo för att hämnas sin faders död. Tatsuya bekantar sig med fienden, VD:n till ett stort företags enda son, och blir hans bästa vän. Hans mål är att dra med sig både sonen och företaget till botten och han gör vad som helst, hur avskyvärt det må vara, för att lyckas. Därtill ingår att förföra "bäste kompisens" flickvän, utnyttja kompisens rika ställning och ljuga. Det som Tatsuya däremot inte hade räknat med var kärleken.

Taiyou no Kisetsu är så otroligt olik många andra dramor. Angst, sex, och filosofiska tankar är bara några av sakerna som inkluderas i detta väloljade dramapaket. Takki spelar som vanligt bra, och det är ganska så uppfriskande att se en så ovanligt mörk och gråzonig huvudkaraktär till skillnad från alla hjältar till huvudpersoner i andra dramer. Jag vet inte riktigt varför jag fattade tycka för just denna, finns en annan Takki serie som också är väldigt bra (Strawberry on the Shortcake), men det var någonting i mig som ville sätta den här på plats 3 när jag började rangordna. Så nu sitter den här.

Den som gillar Last Friends kommer att tycka om denna då det finns många likheter. Hah, känner mig som en riktig masochist som gillar dramer där karaktärerna får gå igenom helvetet för att sedan nå Eden. ;)
Lite kul att jag ser Taiyou no Kisetsu framför mig varje gång jag hör Good Vibrations med Beach Boys nu för tiden, då Beach Boys låtar används rätt så mkt under seriens gång.


Kommentarer
Postat av: Mörkö

ja.. har fortfarande inte sett femman själv och försöker låta bli att läsa om dess handling... har misslyckats något så nu väntar jag med bävan.
Taiyou no kisetsu verkar intressant. Yay en lång lista^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback