I am a perfectly normal human worm baby



Händer det också att du då och då hamnar i tankar om vad som skulle hända om jorden plötsligt från ingenstans utsattes för en utomjordlig invasion? Njaa, kanske inte så ofta va? Om du svarade ja, har du förmodligen redan fått besök av våra utomjordliga vänner. Hälsa.

Invader Zim är en Emmy-belönad animerad serie från 2001 (Allt bra kommer därifrån; hint hint på Black Books), och gjorde mitt högstadieliv mindre tråkigt må jag säga. Handlar om en utomjordning, Zim, som efter att ha tjatat mycket på sina "Allsmäktiga Långa" (Titel för ledarna i stammen. Beroende på hur lång du är desto bättre blir du ställd i Alien-samhället), skickas iväg till den mystiska planeten kallad Jorden för att invardera. Till hands har han sin något virusinfekterande robot, Gir, som ibland verkar göra mer skada än nytta. Han maskerar sig, går till skolan som alla vanliga jordmaskar traditionellt gör i hopp om att få ut mer information om hur man kan krossa den gröna och våta planeten. Men det verkar sig bli svårare än han trott sig då Dib, ett paranormalt freak, ser Zim för den han egentligen är - en ALIEN! 

Strax efter den börjat sända på Nickelodeon blev den kultförklarad, men det tog inte långt tid förrän Nickelodeon bannade den pga allt för vuxna humorn. Känns som om jag kan go on and go på hur bra och fabulös Invader Zim är, så jag uppmanar istället folk att kolla in den med egna ögon!


Dib:
Sorry...I'm late...Horrible nightmare visions...

Ms. Bitters: It's called life, Dib. Sit down.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback