Cowboy Bebop som spelfilm



Sitter och kollar om på en av mina favorit anime(r) - Cowboy Bebop. Tröttnade på anime för ett par år sedan då mycket i slutändan blev superrobotar, skrikiga storbröstade tjejer i skoluniform och hej-jag-ska-rädda-världen pojkspolingar. Några favoriter har jag dock samlat på mig från den perioden, och förutom Full Metal Alchemist är Cowboy Bebop en av dem.  Vet inte hur många gånger jag lyssnat på soundtracket på iPoden, men mycket är det. Bästa soundtracket jag nog hört. Iaf tillängad en animerad serie. :)

2010 är det planerat att det kommer en live-action  version av Cowboy Bebop. Om det är på tv-serien eller den tecknade långfilmen vet jag inte, men jag har
hört att den kommer bli riktigt påkostad, och kanske kommer (tyvärr!) inkludera Keanu Reeves. Att Hollywood just nu lider av ett sorts "asien virus" är inte så svårt att märka. Dragonball, Tekken, Akira och Ghost in the Shell. Klart de ska komma och grilla Cowboy Bebop också. Nämen seriöst, idén är ju kanske lite kul, då det inte finns så många framtiden/bountyhunters/sci-fi filmer, men jag har svårt att tro att de kommer kunna lyckas göra en 2.5 timme film på den utan att det blir overkill med specialeffekter och action bara för att locka publiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback