Filmkunskapen är no more!

Igår var det sista filmkunskapslektionen och det känns riktigt skön även om det faktiskt var väldigt kul. Lärde mig extremt mycket, och man fick se många filmer man inte hade sett annars. Tex den obehagliga Funny Games (orginalet)  vi såg förra veckan. Tror inte jag velat springa ut ur en filmsal mer än då. Satt och sa till mig själv i huvudet: "Kan den inte vara slut nu? Hur långt tid har det gått månntro?"
Bra var den ju dock, och visade ganska så tydligt sitt buskap om hur människor idag ser på våld och sånt.

Igår såg vi iaf 50-talsinspirerade musikalen Cry Baby med emokungen Johnny Depp. Måste säga att jag har lite blandade känslor. Förstår varför D ratade den, och jag håller faktiskt med till en stor del. Trots att den var dålig, och karaktärerna lite jobbiga så var just överdrivheten det som gjorde att man fortsatte kolla. Hela Elvis-konceptet och Grease all over igen blev en sorts blandning av ren avsky och ett höjt ögonbryn (positivt).

image41

Kommentarer
Postat av: D

Haha, är Johnny Depp emokung?
Okej, jag hyrde den för några år sedan bara för att JD var med i den och han är väl den enda anledningen till att folk gillar filmen men jag stod inte ut med den trots Johnnys vackra yttre. Dock brukar inte det räcka för att man ska tycka att en film är bra.
Han är ju en riktigt bra skådis, men det märks inte i Cry Baby. Sämsta skådespelarinsatsen i hans karriär skulle jag tro.

Hon i bakgrunden är verkligen snuskig i filmen

2008-04-22 @ 17:26:26
Postat av: N

Haha, joo med tanke på alla Tim Burton filmer ;)
Kände samma här. Han är ju snygg i den och så, men som sagt är hans skådespelarinsats inget vidare. Inte nödvändigtvist dåligt, men den utmärker sig inte på nåt sätt.

Ja, trevlig är det sista hon är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback