Ett hemligt leende

Secret Smile
En liten
Piff viskade i mitt öra att det var dags att börja uppdatera i denna blogg.
Hon hade rätt.

Idag såg jag en brittisk miniserie/film (hade lika gärna kunnat sändas som film) i två delar. Det är en serie jag förmodligen aldrig skulle hört talas om var det inte för David Tennant som annars spelar den äventyrslystne Doctor Who, som också vann pris för denna roll som den minst sagt elake psykopaten Brendan Brock.

Handlingen är egentligen typiskt för brittiska thriller-serier; Tjej träffar kille. De har roligt. Tjejen upptäcker att killen är något rubbad - gör slut. Killen förbannad, försvinner därifrån. Killen dyker upp 1 månad senare och visar sig vara tjejens syrras nya pojkvän. Kille spelar ett psykologiskt spel med tjejen, och spelar den perfekta pojkvännen framför familj och vänner - lurar alla. Dock inte tjejen, men som ständigt faller offer för hans mindplaying.
Yaddiyadda, mord, våldtäkt och massa intriger följer.


Relativt simpel plot som setts förut, och funkar väldigt bra i den här serien/filmen. Mest pga av Tennant insatser själv förstås, som i början tros vara lika söt som en honungskaka på en vacker söndagsmorgon, men sedan förvandlar sig till vilken Humlegårdspedofil som helst. Slutet var dock något lite halvtlamt, där man visade hur det "egentligen" var. Det kunde ha presenterats bättre tycker jag, blev en aning rushat. Ska inte avslöja så mkt om slutet, men i överlag var filmen en helt okej söndagsfilm under en regning dag. Sådär småspännande äckligt. :)

Kommentarer
Postat av: Hermie

fisen min! vad fint du har gjort det:)
tack för den fina disney stunden vi hade!
your mermaid....<3

2007-06-18 @ 14:38:08
Postat av: Piff

Hihihi! :D

2007-06-18 @ 22:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback