Dr Who - Mer spejsad än vad man tror

Dr Who

Jag vet vad ni tänker. Vad är det nu för töntig tv-serie hon börjat titta på? Svaret är enkelt: Den extremt brittiska kultserien Dr Who. Visst, Sex and the City, Scrubs, Black Books, Frasier, och Simpsons är mindre...hmm... actionfyllda, och säsongerna är betydligt längre vilket gör det lättare att breda ut dramatiken och humors underbara sötma. Men ack, varför ska denna serie komma inklampande med smutsiga galoscher, sätta sig ner i en fotölj och fråga efter en kopp Earl Grey? Jag kommer inte riktigt ihåg sekunden jag fick en blackout och bestämde mig för att (lagligt inhandla dvd-boxarna från ebay, ehum..) se serien. Kanske var det för att jag tycker om brittisk humor och hade hört att humorn var skön? Kanske var det för att jag drömmer om att resa i rymden, framför allt att stå på månen, titta ner mot jorden och kanske känna mig liiiite överlägsen ;) Eller! Kanske var det för att jag helt enkelt inte hade något bättre att göra? Vilken faktor det än berodde på, är det värt att se. I början var jag dock lite skeptisk, eftersom jag till största delen föraktar Star Trek (+någonting Galatica) och ville inte att den skulle vara som dem. Lyckligtvis hade jag turen på min sida.

Sååå.... vad handlar denna serie om då? Kortfattat och precist handlar den om en snubbe som kallar sig "doktorn". Han ha tidsmaskin/rymdskepp. Han resa bak eller fram i tid. Han bekämpa monster m.m. Han hitta assistent -->han förmodligen ha förhållande med henne, and on and on it goes. För er strutsar som inte har någon koll på Guiness världsrekord, haver Dr Who nämligen rekordet för världens längsta pågående tv-serie. Sedan 60-talet har den sänt över 28 säsonger, och de har sammanlagt bytt doktor 10 gånger. Den nuvarande doktorn heter David Tennant, och är definitivt den som ser mest bra ut hittills...
Tidigare har det varit från gamla gaggiga gubbar, till blonda oddballs, och sedan en rad krulltottar. Dock har jag inte sett de övriga 26 säsongerna och det kommer jag förmodligen inte heller göra (Tror att Dr Who kan bli lite tjatigt i längden). Snart kommer förmodligen jag tröttna och återgå till annat, så jag tar chansen nu och skriver medan den fortfarande är underhållande.

Kommentarer
Postat av: Who is the doctor?

Jag känner igen den där killen. Borde jag göra det?

Postat av: natta

Han är med i några filmer också.. Harry Potter, Casanova (TV), m.m.. http://www.imdb.com/name/nm0855039/

^-^

2007-01-02 @ 14:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback